tirsdag 25. januar 2011

Dei åndelige tinga...

Det har skjedd noe stort i livet mitt... det skjedde i natt!
I går var jeg på konsert på Bildøy Bibelskole. Paul Colman var der! Veldig bra konsert altså!
Jeg hadde natt til i går døgnet, i håp om å få en mer normal døgnrytme... så etter konserten gikk jeg rett i seng.

Nå må jeg nesten opplyse at jeg er diabetiker, dette er pga de følgende hendelsene:

klokken 0210 våknet jeg med et rykk! kroppen var i spasmer og jeg var sikker på jeg hadde lavt blodsukker!
"It's not your diabetes!" kom det en stemme og sa! Hvorfor engelsk(?) tenkte jeg.
så var det som om Paul Colman stod i rommet. Det var iallefall en skikkelse som lignet på ham. Skikkelsen gjentok "It's not your diabetes!

Jeg tenkte at selvsagt var det diabetesen! det var jo det eneste som gav mening! så jeg begynte å spise noen kjeks jeg hadde tilgjengelig i fare for lave blodsukker. Hele skikkelsen var nok en hallusinasjon på grunn av blodsukkeret. Av erfaring vet jeg at dersom jeg hr lavt blodsukker og skrur på lyset forsvinner hallusinasjonene, så jeg grep etter lysbryteren.  Da begynte skikkelsen å snakke som om der var flere i rommet, som om jeg fremdeles var på konsert: "Some of you will after tonight go out, an your life will be changed!" Han snudde seg mot meg å sa "Don't fight it! It's God! Let him get through to you!"

Jeg fortsatte åp tygge kjeks for harde livet! Jeg trodde fremdeles det var lavt blodsukker.
Skikkelsen som fremdeles lignet Colmen sa "Let him get through to you! sp vente han seg ut i rommet og sa "some of you are not prepaired for this... you will get scared. DON'T BE!"
Han så på meg: "Thomas don't hit that lightswitch... and if you do, don't feel bad! God knows of your diabetes! hi knows that you have felt the same over and over again due to your diabetes! He knows that you know what to do to get over it. But itæs not your diabetes!
LET GOD TAKE CONTROL!"

Men jeg skrudde på lyset...

Da kom det en ny stemme: "You turned the light om, Thomas!" Stemmen var ikke Pauls stemme. "I still love you" Stemmen gikk over fra engelsk til norsk: "Du er verdifull i mine øyne! Kjenn etter! Det var ikke diabetesen! det var ikke den, for da hadde du fremdeles hatt smerter i kroppen! Du har fått møte meg! Fortell folk om dette!"

Jeg kjente etter! Der var ingen smerter... ingen "haudverk"... jeg gikk ut på gulvet... hadde skjelvinger i hele kroppen... adrenalinet pumpet å jeg følte en æresfrykt!


Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.. stod ute på gangen i et kvarter å skalv... så gikk  jeg inn i sengen igjen... her møtte jeg en venn på Facebook, og vi snakket sammen og ba...

Jeg er ingen kristen som har fokusert på det åndelige! jeg har aldri søkt etter store åndelige opplevelser! jeg har søkt kunnskap til å vite hva jeg tror på! Men Gud møtte meg! Han kan møte deg også!

GUD ER STOOOR!!!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar